مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی سبزتدریس - انتخاب رشته،مشاوره تحصیلی،کنکور،ارشد

مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی سبزتدریس - انتخاب رشته،مشاوره تحصیلی،کنکور،ارشد

مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد دکتری علمی کاربردی پیام نور انتخاب رشته نظام وظیفه معافیت امریه تیزهوشان منابع

پیوندها

میزان تاثیر سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری 96

دوشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۲ ق.ظ

میزان تاثیر سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری 96

میزان تاثیر سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری 96

میزان تاثیر سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری 96

برای کسب هرگونه اطلاعات درباره میزان تاثیر سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری 96 با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647

در زمان ثبت نام کنکور سراسری داوطلبان می توانند یکی از سهمیه ها را بر اساس شرایط خود انتخاب نمایند ، این سهمیه ها شامل سهمیه ایثارگران ، سهمیه رزمندگان ، سهمیه شهدا ، سهمیه مناطق و بهیاران می باشد. ما در این مقاله قصد داریم در باره میزان تاثیر سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری 96 صحبت نماییم اما در ابتدا برای آشنایی شما بهتر است تعریفی کوتاه از سهمیه های کنکور را عنوان نماییم زیرا که آشنایی با میزان تاثیر سهمیه ها در کنکور سراسری و آزاد شما را در انتخاب رشته کنکور سراسری 96  یاری خواهد نمود.

منظور از سهمیه مناطق این است که شما در هر بخشی که سه سال متوسطه در دیپلم نظام قدیم خود را گذرانده اید و یا بخشی که مدرک پیش دانشگاهی و دو سال آخر خود را در آن اخذ نموده اید در تعیین سهمیه شما نقش خواهد داشت. همچنین منظور از سهمیه رزمندگان آن دسته از افرادی هستند که سابقه شرکت در جبهه را به مدت 6 ماه داشته باشند.

منظور از سهمیه ایثارگران همسر و فرزندان شهدا ، آزادگان ، جانبازان و همسر و فرزندان جانبازان با میزان جانبازی 25 درصد به بالا و زیر 25 درصد می باشد. سهمیه شهدا نیز به افراد خانواده شهدا مانند پدر، مادر، خواهر و برادر شهید تعلق می گیرد. 

بعد از گذراندن آزمون سراسری ، نوبت به انتخاب رشته می رسد و دغدغه ی کنکوری ها یافتن راه هایی است که بتواند آن ها را حتی یک قدم به هدفشان یعنی قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه شان نزدیک نماید. استفاده از سهمیه ها در کنکور به همین منظور اعمال می شود و سهمیه های ایثارگران ، رزمندگان ، شهدا و … نقش بسیاری در قبولی کنکوری ها ایفا می نمایند.

میزان تاثیر سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری 96

سهمیه رزمندگان طبق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 96 به آن دسته از افرادی تعلق می گیرد که از سال 59 تا سال 67 حداقل به مدت 6 ماه به طور داوطلبانه در جبهه حضور داشته و مبارزه نموده است. همچنین نکته ای که می بایست مورد توجه قرار گیرد استفاده از سهمیه ایثارگران و رزمندگان در دوره های پیام نور ، غیر انتفاعی ، شبانه نیمه حضوری ، مجازی و پردیس های خودگردان در صورت قبولی در آزمون سراسری و انصراف از آن می توانند بار دیگر از سهمیه خود استفاده نمایند (توجهداشته باشید که تنها یک بار دیگر حق استفاده از سهمیه را دارند) .

اما آن دسته از داوطلبانی که از سهمیه رزمندگان سپاه پاسداران و وزارت جهاد کشاورزی از سال 68 به بعد و همچنین داوطلبانی که از سهمیه رزمندگان و ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران از سال 76 به بعد استفاده نموده اند و در دوره های روزانه با استفاده از سهمیه های نامبرده پذیرفته شده اند و ثبت نام کرده یا نکرده اند و یا انصراف داده اند ، دیگر نمی توانند از سهمیه به طور مجدد استفاده نمایند. 

همچنین در سال 96 در کنکور 96 جانبازان زیر 25 درصد ، همسر و فرزندان آنها و همچنین همسر و فرزندان رزمندگان با 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه شامل استفاده از سهمیه جانبازان می گردند. در رابطه با تاثیرسهمیه رزمندگان و جانبازان باید بدانید که 25 درصد از ظرفیت هر رشته محل به جانبازان با هر درصد جانبازی و همسر و فرزندان جانبازانی که دارای 25 درصد بالاتر  ، آزادگان و همسر و فرزندان شهدا تعلق می گیرد. اما در رابطه با سهمیه زیر 25 درصد 5 درصد از ظرفیت دانشگاه ها را به خود اختصاص داده اند که شامل همسر و فرزندان جانبازان و رزمندگان با حضور 6 ماه داوطلبانه در جبهه می باشد.

نکته ی مهم 

  • توجه داشته باشید که سهمیه رزمندگان به افرادی که با حضور یا خدمت در جبهه در صورت موظف بودن ، سربازان و پاسداران وظیفه و آن هایی که شامل ماموریتها خدمتی پرسنل وزارتخانـه ها و همچنین سازمانها و ارگانهای نظامی در جبهه و نیز آن دسته از دانشجویان دانشگاهها و مؤسسات آمـوزش عـالی که طرح 6 ماهه را می گذرانند  را به عنوان حضـور داوطلبانـه تلقـی نمی شود.
  • چنانچه شما عضو بسیج و نیروی فعال و یا عادی آن می باشید نمی توانید از سهمیه رزمندگان استفاده نمایید. 
  • همچنین آن دسته از رزمندگانی که فرزندان و همسرانشان  منحصرا مدت حضور در جبهه دارند ، نمی توانند از سهمیه رزمندگان استفاده نمایند.

نحوه اقدام به دریافت سهمیه رزمندگان 

آن دسته از داوطلبانی که مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان می باشند ، بایستی با مراجعه به ارگان سازمان بسـیج مستضعفین یا وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تکمیل فرم سهمیه رزمندگان اقدام نمایند. همچنین اطلاعات آن ها پس از ثبت نام توسط ارگان های مربوطه بررسی و مورد تایید قرار می گیرد و چنانچه مورد تایید نهایی قرار بگیرند توسط ارگان های مربوطه در سهمیه رزمندگان گزینش می گردند.

مشمولین استفاده از سهمیه رزمندگان ارگان سازمان بسیج مستضعفین و نیروهای مسلح پس از تکمیل فرم استفاده از سهمیه رزمندگان ، می بایست کد پیگیری 12 رقمی خود را از واحدهای مربوطه دریافت و در زمان ثبت نام اینترنتی وارد نمایند. اگر داوطلبان که مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان می باشند سهمیه آن ها در کارت ورود به تایید نشده و سهمیه مناطق درج شده است باید به واحدهای تابعه شهرستانهای محل تشکیل پرونده مراجعه نمایند.

برای کسب هرگونه اطلاعات درباره میزان تاثیر سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری 96 با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647



منبع: میزان تاثیر سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری 96

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۵/۰۹
  • ۲۴۱ نمایش
  • محمد عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی