مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی سبزتدریس - انتخاب رشته،مشاوره تحصیلی،کنکور،ارشد

مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی سبزتدریس - انتخاب رشته،مشاوره تحصیلی،کنکور،ارشد

مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد دکتری علمی کاربردی پیام نور انتخاب رشته نظام وظیفه معافیت امریه تیزهوشان منابع

پیوندها

میزان تاثیر سهمیه جانبازی در کنکور سراسری 96

يكشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۳۴ ق.ظ

میزان تاثیر سهمیه جانبازی در کنکور سراسری 96

میزان تاثیر سهمیه جانبازی در کنکور سراسری 96

میزان تاثیر سهمیه جانبازی در کنکور سراسری 96

برای کسب هرگونه اطلاعات درباره میزان تاثیر سهمیه جانبازی در کنکور سراسری 96 با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647

اعمال  سهمیه بندی در کنکور به سالیان دور برمی گردد که دولت برای رفع محرومیت ها سعی نمود از این طریق عدالت را رعایت نماید. و به دلیل بروز جنگ تحمیلی و آسیب های ناشی از آن سهمیه هایی نیز به خانواده های ایثارگران ، جانبازان و رزمندگان تعلق گرفت. چنانچه شما در آستانه ی کنکور سراسری می باشید و یا قصد آشنایی با سهمیه های کنکور علی الخصوص سهمیه ی جانبازی را دارید بایستی بدانید که طبق اطلاعاتی که در فرم ثبت نام کنکور وارد می نمایید سهمیه به شما تعلق می گیرد و هر داوطلب دارای سهمیه مشخصی در کنکور سراسری می باشد.

همچنین ممکن است سوالی برایتان مطرح شود که میزان درنظر گرفته شده برای سهمیه بر چه اساسی است ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که میزان ظرفیت در نظر گرفته شده ، بر اساس نسبت شرکت کنندگان سهمیه بندی مناطق می باشد که شامل سهمیه مناطق ، منطقه 1 ، 2 ، 3 ، خانواده شهدا ، ایثارگران و رزمندگان می باشد. در کنکور 96 افرادی که جز سهمیه زیر 25 درصدی ایثارگران هستند می توانند برای ویرایش اطلاعات خود در تاریخ 18 تا 21 خردادماه به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به آن اقدام نمایند و چنانچه سهمیه آن ها لحاظ گردد در کارنامه کنکور سراسری با نام سهمیه ایثارگران ثبت می گردد. در صورت داشتن هر گونه سوال در رابطه با میزان تاثیر سهمیه ها در کنکور سراسری و آزاد می توانید با مرکزسبزتدریس تماس حاصل نمایید.

تعریفی کلی از سهمیه های کنکور سراسری

سهمیه مناطق : در تقسیم بندی ، کشور به بخش ، شهر ، استان و … تقسیم می گردد و شما داوطلبان در هر بخشی که سه سال متوسطه برای آن هایی که دارای دیپلم نظام قدیم هستند و مدرک پیش دانشگاهی و دو سال آخر دبیرستان برای دانش آموزان نظام واحدی درتعیین سهمیه نهایی شما تاثیر گذار می باشد.

سهمیه رزمندگان : رزمندگان به افرادی می گویند که سابقه شرکت در جبهه و حضور به مدت 6 ماه را داشته باشند ، سهمیه رزمندگان به آن ها تعلق می گیرد همچنین داوطلبانی که سهمیه رزمندگان سپاه پاسداران و وزارت کشاورزی به آن ها تعلق می گیرد در صورتی که در رشته های دوره روزانه پذیرفته شوند تنها می توانند از سهمیه خود یک مرتبه استفاده نمایند و دیگر حق استفاده مجدد ار سهمیه را نخواهند داشت.

سهمیه ایثارگران : چه کسانی مشمول استفاده از سهمیه ایثارگران می شوند؟ همسر و فرزندان شهدا ، آزادگان ، جانبازان و همسر و فرزندان جانبازان با میزان جانبازی 25 درصد به بالا (در کنکور 96 سهمیه جانبازی با زیر 25 درصد نیز لحاظ گردید که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.) جز سهمیه ایثارگران محسوب می گردد. ظرفیتی که برای این دسته از دارندگان سهمیه در نظر گرفته شده است 20 درصد از ظرفیت هر رشته محل می باشد.

خانواده شهدا: افراد خانواده شهدا شامل : پدر، مادر، خواهر و برادر شهید جزو سهمیه خانواده شهدا محسوب شده و این سهمیه به آن ها تعلق می گیرد. همچنین می توانید برای آشنایی بیشتر با تاثیر سهمیه بسیج در کنکور سراسری و آزاد روی لینک کلیک نمایید.

میزان تاثیر سهمیه جانبازی در کنکور سراسری 96

از سال 63 به بعد سهمیه ایثارگران به جانبازان با هر درصد جانبازی و خانواده های جانبازان بالای 25 درصد تعلق می گرفت اما در برنامه ششم توسعه سال 96 ، در کنکور 96 جانبازان زیر 25 درصد ، همسر و فرزندان آنها با 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه شامل استفاده از سهمیه جانبازان می گردند. سهمیه جانبازی در کنکور 96 چگونه تقسیم بندی می گردد؟ در این باره با توجه به تغییراتی که امسال شاهد بودیم حدود 25 درصد از ظرفیت هر رشته محل به جانبازان با هر درصد جانبازی که باشند و همسر و فرزندان جانبازانی که دارای 25 درصد بالاتر جانبازی ، آزادگان و همسر و فرزندان شهدا تعلق می گیرد. اما در رابطه با سهمیه زیر 25 درصد 5 درصد از ظرفیت دانشگاه ها را به خود اختصاص داده اند که شامل همسر و فرزندان جانبازان با حضور 6 ماه داوطلبانه در جبهه تعلق می گیرد و به طور کلی با لحاظ سهمیه 5 درصدی و 25 درصدی ایثارگران می توانیم بگوییم حدود 30 درصد از ظرفیت دانشگاه ها متعلق به سهمیه ایثارگران است. 

تاثیر سهمیه جانبازی چگونه است ؟ برای هر دو گروه مشمول استفاده از سهمیه ایثارگران (سهمیه 25 درصدی ، سهمیه 5 درصدی ) بایستی 70 نمره ، نمره نفر آخر قبولی را برای قبولی در هر رشته محل کسب نمایند همچنین توجه داشته باشید که اگر سهمیه 25 درصدی تکمیل نگردد اولویت اول برای تکمیل ظرفیت با سهمیه 5 درصدی هاست و در مرحله بعدی نوبت به مشمولین سهمیه مناطق می رسد. و از آن جایی که داوطلبانی که مشمول استفاده از سهمیه 25 درصدی می باشند کمتر از 5 درصد است به احتمال بسیار بالا در کنکور 96 شاهد اختصاص ظرفیت مازاد به مشمولین سهمیه 5 درصد خواهیم بود. شاید بهتر باشد که بدانید داوطلبانی که سهمیه 25 درصدی ایثارگران برای آن ها لحاظ می گشت در سال های قبل حدودا 2 تا 4 درصد داوطلبان را تشکیل می دادند.

سوال دیگری که ممکن است در ذهن داوطلبان باشد تفاوت سهمیه 25 درصدی و 5 درصدی سهمیه ایثارگران باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید که میزان حضور در جبهه به عنوان ملاک قرار خواهد گرفت و به ازای هر ماه حضور در جبهه 1 درصد محاسبه می گردد. 

 

 در رابطه با تاثیر سهمیه 5 درصدی در انتخاب رشته کنکور سراسری 96 و شهریه دانشگاه ها باید بگوییم که آن دسته از داوطلبانی که مشمول سهمیه 5 درصدی ایثارگران می باشند حدود 30 درصد از تخفیف یا معافیت های شهریه در دانشگاه های آزاد ، دانشگاه های پیام نور ، دانشگاه های شبانه و یا دانشگاه های دیگر که مورد تایید وزارت علوم باشد ، به آن ها تعلق خواهد گرفت. 

برای کسب هرگونه اطلاعات درباره میزان تاثیر سهمیه جانبازی در کنکور سراسری 96 با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647


منبع: میزان تاثیر سهمیه جانبازی در کنکور سراسری 96

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۵/۰۸
  • ۲۷۷ نمایش
  • محمد عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی