مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی سبزتدریس - انتخاب رشته،مشاوره تحصیلی،کنکور،ارشد

مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی سبزتدریس - انتخاب رشته،مشاوره تحصیلی،کنکور،ارشد

مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد دکتری علمی کاربردی پیام نور انتخاب رشته نظام وظیفه معافیت امریه تیزهوشان منابع

پیوندها

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

يكشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۰۵:۲۶ ب.ظ

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

برای کسب اطلاعات درباره مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647

پس از کنکور سراسری، یکی از مهم ترین و سرنوشت ساز ترین مرحله ، انتخاب رشته می باشد که همانطور که می دانید نحوه انتخاب رشته در تمامی مقاطع با حساسیت هایی همراه خواهد بود. علاوه بر انتخاب رشته عوامل دیگری از جمله تاثیر معدل در کنکور ، میزان تاثیر سهمیه ها در کنکور هم در کسب نتیجه مطلوب تاثیر گزار خواهند بود.به همین خاطر برای انجام انتخاب رشته ای اصولی و برای جلوگیری از  اشتباه در انتخاب رشته  در این مقاله به طور اختصاصی به بررسی مواردی از جمله نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری ، نحوه استفاده از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری و مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری پرداخته ایم.



تاریخ انتخاب رشته کنکور سراسری

در خصوص تاریخ انتخاب رشته کنکور سراسری به اطلاعتان می رسانیم که حدودا یک هفته پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری  داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند نسبت به انجام انتخاب رشته خود اقدام نمایند.به طور دقیق تر تاریخ انتخاب رشته طبقق روالل هرساله از نیمه دوم مرداد ماه انتخاب رشته آغاز و تا اواخر مرداد ماه ادامه خواهد داشت.اما برای آگاهی از تاریخ دقیق  انتخاب رشته کنکور سراسری  پیشنهاد می کنیم در کانال تلگرامی سبزتدریس عضو شوید و یا با مرکز مشاوره تحصیلی  سبزتدریستماسس بگیرید.برای عضویت در کانال تلگرام سبزتدریس کلیک نمایید

نحوه ی انتخاب رشته کنکور سراسری 

پس از آگاهی از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری  آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند می بایست با استفاده از  دفترچه راهنمای انتخاب رشته و مشورت با مشاوران تحصیلی با تجربه در این زمینه در مدت زمان تعیین شده به صورت اینترنتی اقداممم به انتخاب رشته نمایند. به داوطلبان درمرحله انتخاب رشته امکان انتخاب 150 کد رشته محل داده خواهد شد که می بایست بر اساس علایق خود رشته های مورد نظر رادر اولویت قرار دهند .ضمن اینکه داوطلبان عزیز به خاطر داشته باشید که پس از انجامانتخاب رشته کنکور سراسری  از دریافت کد 15 رقمی که به منظور تکمیل مرحله انتخاب رشته می باشد غافل نشوید.اگر در انجام انتخاب رشتهه کنکور سراسری دچار مشکل هستید می توانید برای جلوگیری از  انتخاب رشته اشتباه و مشاوره انتخاب رشته کنکور  با مشاوران  سبزتدریس مشورت کنید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 

داوطلبان گرامی توجه داشته باشید که در وهله اول از فاکتور های مهم در انتخاب رشته میزان علاقه به رشته انتخابی و همچنین تضمین آن در آینده خواهد بود. بنابراین سعی کنید در انجام انتخاب رشته کنکور سراسری  به صورت کاملا هوشیارانه عمل کنید و ابتدا انتخاب رشته و دانشگاه را براساس میزان علاقه و توانایی خود و سپس با در نظر گرفتن رتبه خود انجام دهید.با توجه به اینکه سازمان سنجش با استانی، ناحیه ایی، قطبی و کشوری کردن تمامی رشته های تحصیلی شانس قبولی داوطلبان را به نوعی بالا برده است می توانید انتخاب ها را با توجه به موارد ذکر شده بر اساس علاقه و ترجیحات خود در اولویت قرار دهید. موارد زیر از نکات اساسی و مهم در انجام انتخاب رشته می باشد :

1- دفترچه انتخاب رشته کنکور را با دقت مطالعه کنید و از شرایط انتخاب رشته و نحوه قبولی در رشته ها ، ظرفیت ها و… مطلع شوید.

2- رشته های مورد علاقه خود را بدون اینکه توجهی به تراز و رتبه ی آنها داشته باشید جدا کنید و در دفترچه ای یادداشت کنید.

3- رشته های خود را به 3 دسته انتخاب ایده آل و یا خوشبینانه ، انتخاب معقول و انتخاب بدبینانه تقسیم کنید.بعد از انجام این کار 20 درصد از کل رشته ها ( بر حسب علاقه بیشتر) را در لیست ایده آل قرار دهید و سپس 50 درصد را در لیست معقولانه و 30 درصد هم در بدبینانه قرار دهید.گاهی اوقات تغییر ظرفیت دانشگاه ها و یا تاثیر معدل و یا تاثیر سهمیه های مختلف نتیجه نهایی را تغییر می دهد و اوضاع دقیقا طبق کارنامه های سالهای قبل نیست پس مراقب باشید که انتخاب های بدبینانه هم داشته باشید.اگر هم در انتخاب های خوشبینانه قبولی شدید که چه بهتر.

4- بر اساس اولویت علاقه شخصی رشته های اضافی را حذف کنید. ( دقت کنید که علاقه به برخی رشته ها فقط از روی بی اطلاعی از رشته مورد نظر است ، در مورد رشته ها به خوبی تحقیق کنید و بازار کار و شرایط آنها را بسنجید تا در آینده دچار مشکل نشوید).

تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته کنکور سراسری 

سهمیه مناطق 3 گانه : سهمیه مناطق دانش آموزان با توجه به منطقه زندگی دانش آموزان در3 سال پایان دوره دبیرستان به 3 قسمت تقسیم می شود. سهمیه منطقه 1 ، سهمیه منطقه 2 ، سهمیه منطقه 3

1-سهمیه مناطق : به داوطلبانی که 3 سال پایان دبیرستان را در شهر های بزرگ که به امکانات آموزشی دسترسی داشته اند سهمیه منقه 1 تعلق می گیرد.سهمیه منطقه 2 به داوطلبانی تعلق می گیرد که از امکانات آموزشی برخوردار بوده اند اما نه به اندازه دانش آموزان منطقه 1. و سهمیه منطقه 3 به داوطلبانی تعلق می گیرد که در 3 سال پایانی دوره دبیرستان هیچ گونه دسترسی به امکانات آموزشی نداشته اند.

2-سهمیه ایثارگران و جانبازان: برخورداری از سهمیه ایثارگران و جانبازان تاثیر بسزایی در قبولی دانشگاه خواهد داشت و 20 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل متعلق به داوطلبانی است که مشمول سهمیه ایثارگران و جانبازان خواهد بود البته ضمن انجام انتخاب رشته ای منطقی و اصولی.

3-سهمیه کارمندان: در رشته های پزشکی کارکنان و کارمندان دانشگاه های علوم پزشکی مشمول 20 درصد ظرفیت دانشگاه های شبانه می شوند و در رشته های غیرپزشکی 10 درصد از ظرفیت دانشگاه های شبانه به کارمندان وزارت علوم و کارمندان دانشگاه ها تعلق می گیرد.

4-سهمیه آموزگاران:در کنکور انسانی 80 درصد ظرفیت رشته راهنمایی مشاوره به آموزگاران آموزش و پرورش تعلق می گیرد.

5-سهمیه کارمندان: حدود 10درصد از ظرفیت دانشگاه های شبانه در رشته های غیرپزشکی مخصوص کارمندان وزارت علوم و کارمندان دانشگاه ها و حدود 20 درصد ظرفیت دانشگاه ها در دانشگاه های شبانه در رشته های پزشکی به کارکنان و کارمندان دانشگاه های علوم پزشکی کشور تعلق دارد.

زمان اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری

در خصوص تاریخ اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 96 به اطلاعتان می رسانیم که حدودا یک ماه پس از انجام انتخاب رشته کنکور سراسری یعنی در اواخر شهریور ماه نوبت به اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری می رسد که داوطلبان در این تاریخ می توانند پس از مشاهده ی نتایج نهایی در صورت پذیرفته شدن در دانشگاه با به همراه داشتن مدارک معین شده از سوی دانشگاه پذیرفته شده در مدت زمان مقرر اقدام به ثبت نام در دانشگاه محل قبولی خود نمایند. اما آن دسته از داوطلبانی که در این مرحله پذیرفته نشده اند می توانند در تکمیل ظرفیت سراسری و یا تکمیل ظرفیت کنکور آزاد شرکت نمایند.

برای کسب اطلاعات درباره مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 96 با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۱۲/۱۵
  • ۲۶۷ نمایش
  • محمد عباسی

انتخاب رشته

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی