مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی سبزتدریس - انتخاب رشته،مشاوره تحصیلی،کنکور،ارشد

مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی سبزتدریس - انتخاب رشته،مشاوره تحصیلی،کنکور،ارشد

مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد دکتری علمی کاربردی پیام نور انتخاب رشته نظام وظیفه معافیت امریه تیزهوشان منابع

پیوندها

از شیمی دارویی به داروسازی

يكشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۳۷ ب.ظ

شرایط شرکت از رشته شیمی دارویی به داروسازی

از شیمی دارویی به داروسازی

از شیمی دارویی به داروسازی

برای کسب هرگونه اطلاعات درباره شرایط شرکت از شیمی دارویی به داروسازی با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647

هر ساله دانش آموزان و برخی فارغ التحصیلان برای قبولی در کنکور سراسری و در رشته ی دلخواه که بازار کار خوبی هم داشته باشد با یکدیگر رقابت می کنند.بدون شک هنگامی که صحبت از آینده شغلی می شود ناخودآگاه ذهنمان به سمت تحصیل در رشته های پزشکی و زیرمجموعه های آن می رود. از رشته هایی که بازار کار مناسبی داشته و هر ساله جذب بالایی هم دارد رشته داروسازی است که حدود 90 درصد فارغ‌ التحصیلان‌ این‌ رشته‌ جذب‌ بازار کار می‌شوند. از مشاغل مربوط به آن می توان به کار در داروخانه ها، صنایع داروسازی، مشاغل اجرایی‌ وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ اشاره کرد.

با توجه به این مسئله در سال های اخیر شاهد جذب بسیاری از داوطلبان در رشته داروسازی بوده ایم.با توجه به سوالات زیادی که در این زمینه برای داوطلبان بوجود آمده است، مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی سبزتدریس تصمیم به ارائه مطالبی در خصوصشرایط شرکت از شیمی دارویی به داروسازی گرفتند.

 

مقایسه شیمی دارویی و داروسازی

رشته ی شیمی دارویی از زیر مجموعه های دانش بنیادین شیمی و مجموعه ای علوم دارویی محسوب می شود که در سیستم های زیستی ضمن استفاده از ترکیبات شیمیایی به منظور درمان می توان از آن بهرمند شد.به عبارت دیگر شیمی دارویی از ترکیب اصول شیمی ‌و زیست شناسی به منظور تولید مواد دارویی استفاده می نمایدکه البته در خصوص زمینه هایی از جمله کشف، سنتز و تکوین، شناسایی و تفسیر روش اثر ترکیبات زیستی در سطح مولکولی نیز به کار می رود.

علاوه بر این شیمی دارویی به مطالعه رابطه ساختار شیمیایی،فعالیت بیولوژیکی ترکیبات دارویی و در بخش های مرتبط به ساخت دارو ، بر ترکیباتی که از خودشان فعالیت های زیستی نشان می دهند هم دلالت دارد.که هدف اصلی از ایجاد این رشته پرورش و تربیت نیروهای انسانی و متخصصان مجرب و کارآمد به عنوان داروساز در زمینه های مرتبط با موسسات آموزشی و تحقیقاتی مربوط به شیمی زیستی و یا در زمینه های مرتبط با تولید مواد اولیه شیمیایی – دارویی به عنوان کارشناس می باشد.

اگر بخواهیم به معرفی مختصری در خصوص رشته داروسازی بپردازیم باید بگوییم که رشته داروسازی از زیر مجموعه های علوم پزشکی محسوب می شود که در مسائل مربوط به تولید وساخت دارو، بررسی وضعیت دارو و همچنین تاثیر داروها در مقابل بیماری  ها می پردازد.همچنین شناخت ماده مؤثر و فرموله کردن آن و تبدیل به کپسول،قرص،شربت ویا تزریق از دیگر مسائل مربوط به رشته داروسازی می باشد.

 

آیا فارغ التحصیلان رشته شیمی دارویی از اعضای جامعه نظام سلامت محسوب می شوند؟

با توجه به توضیحات فوق در خصوص این 2 رشته جهت اطلاع آن دسته از داوطلبانی که قصد شرکت از شیمی دارویی به داروسازی را دارند به اطلاعتان می رسانیم با توجه به این که شیمی دارویی را جزو زیر مجموعه رشته های وزارت علوم و رشته  داروسازی را جزو زیر مجموعه رشته های وزارت بهداشت می دانند به همین دلیل وزارت بهداشت متاسفانه فارغ التحصیلان رشته شیمی دارویی را جزو اعضای جامعه نظام سلامت محسوب نمی کند.

 

از شیمی دارویی به داروسازی از طریق آزمون PHD

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته های شیمی ازجمله شیمی دارویی در صورت تمایل به شرکت از رشته شیمی دارویی به رشته داروسازی میتوانند از طریق آزمون PHD که هرساله توسط وزارت بهداشت برگزار می شود اقدام به شرکت در رشته دارو سازی نمایند.داوطلبان در صورت قبولی در این آزمون امکان تحصیل در دانشکده های داروسازی تحت نظارت وزارت بهداشت و همچنین دریافت حقوق ماهیانه به مبلغ 800 هزار تومان دارند که البته این مبلغ متغیر است و امکان افزایش آن در آینده وجود خواهد داشت.

 

چه کسانی شانس قبولی بیشتری در آزمون PHD را خواهند داشت؟

اکنون ممکن است این سوال بوجود بیاید که چه کسانی در این آزمون شانس قبولی بیشتری دارند و مواد امتحانی مربوط به این آزمون از چه دروسی خواهد بود که در پاسخ به این سوال به اطلاعتان می رسانیم که فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته شیمی با توجه به اینکه مواد امتحانی مربوط به آزمون PHD مربوط به دروس مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد شانس قبولی بیشتری در این آزمون را نیز خواهند داشت و پذیرفته شدگان در این آزمون امکان تحصیل از گرایش شیمی دارویی را در دانشکده های داروسازی را خواهند داشت اما این نکته را به خاطر داشته باشید که امکان دریافت مجوز برای تاسیس داروخانه وجود نخواهد داشت.

 

مزیت های پذیرفته شدن داوطلبان در آزمون PHD

متاسفانه یک تصور غلط در خصوص گرفتن مجوز از وزارت بهداشت جهت  تاسیس داروخانه وجود دارد که فارغ التحصیلان در مقطع دکتری تخصصی داروسازی می توانند پس از اتمام تحصیل اقدام جهت گرفتن مجوز از وزارت بهداشت جهت تاسیس داروخانه نمایند  در صورتی که این امر امکان پذیر نخواهد بود مگر در صورت دارا بودن مدرک دکتری عمومی داروسازی.پس توصیه می شود که اگر قصد گرفتن مجوز برای تاسیس داروخانه دارید در مقطع دکتری عمومی داروسازی به تحصیل بپردازید تا این امر برایتان امکان پذیر  شود.

اما آن دسته از داوطلبانی که قصد گرفتن مجوز از وزارت بهداشت جهت تاسیس داروخانه را ندارند و صرفا قصد تحصیل در رشته دارو سازی را دارند می توانند در صورت قبولی در آزمون phdd و فارغ التحصیل شدن در این رشته که جزو یکی از علمی ترین  وکاربری ترین رشته ها به شمار می رود در شرکت های داروسازی و یا به صورت مستقل به پژوهش و یا  تولید دارو بپردازند.

برای اطلاع از رتبه قبولی داروسازی کلیک نمایید و برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران سبزتدریس تماس حاصل نمایید.

برای کسب هرگونه اطلاعات درباره شرکت از رشته شیمی دارویی به داروسازی با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647


منبع: از شیمی دارویی به داروسازی

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۲/۱۰
  • ۲۰۸ نمایش
  • محمد عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی