مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی سبزتدریس - انتخاب رشته،مشاوره تحصیلی،کنکور،ارشد

مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی سبزتدریس - انتخاب رشته،مشاوره تحصیلی،کنکور،ارشد

مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد دکتری علمی کاربردی پیام نور انتخاب رشته نظام وظیفه معافیت امریه تیزهوشان منابع

پیوندها

میزان تاثیر سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری 96

يكشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۴۴ ق.ظ

میزان تاثیر سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری 96

میزان تاثیر سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری 96

میزان تاثیر سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری 96

برای کسب هرگونه اطلاعات درباره میزان میزان تاثیر سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری 96 با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647

 خبر خوبی که امسال شاهد آن بودیم این است که بر اساس ماده قانون 90 برنامه ششم توسعه آن دسته از داوطلبان کنکور در سال 96 که شامل جانبازان با جانبازی کمتر از ۲۵ درصد همسر و فرزندان آن‌ها و همچنین همسر و فرزندان رزمندگان که حداقل دارای ۶ ماه مدت حضور در جبهه باشند امکان استفاده از سهمیه ایثارگران برایشان فراهم گردیده است.

هر ساله در زمانی که به کنکور سراسری و انتخاب رشته نزدیک می شویم استرس و اضطراب داوطلبان افزایش یافته و اولین سوالی که در ذهنشان مطرح می شود این است که چه راه هایی برای قبولی در رشته مورد علاقه ام وجود دارد ؟ یکی از این راه هایی که کمک بسیاری به داوطلبان کنکور می نماید ، استفاده از سهمیه ایثارگران و رزمندگان می باشد و همانطور که گفتیم در کنکور 96 این امکان حتی برای ان دسته از داوطلبانی که پدرانشان جانباز زیر 25 درصد می باشند نیز فراهم شده است. شما می توانید برای پاسخگویی به سوالات خود در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری 96 ، تاثیر سهمیه بسیج در کنکور سراسری و آزاد ،ثبت نام کنکور سراسری 97 و … با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید. 

 سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری 96 

برای هر دو گروهی که از سهمیه ایثارگران در کنکور 96 استفاده می نمایند یعنی 1- جانبازان با هر درصد جانبازی  ، همسر و فرزند جانبازان 25 درصد و بالاتر ، آزادگان و فرزندان و همسران آنان و همچنین فرزندان و همسران شهدا .  2- جانبازان زیر 25 درصد ، همسر و فرزندان آن ها ، همسر و فرزندان رزمندگان که دارای سابقه حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه باشند نیز در کنکور 96 جز مشمولین سهمیه ایثارگران قرار می گیرند. 

همچنین 25 درصد از ظرفیت هر رشته به جانبازان ، همسر و فرزندان جانبازان 25 درصد بالاتر ، آزادگان و همسر و فرزندان آنها تعلق می گیرد که به اصطلاح می گویند سهمیه 25 درصدی. و 5 درصد از ظرفیت دانشگاه ها به جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها ، آزادگان و همسر و فرزندان آن ها تعلق می گیرد. که سهمیه 5 درصدی نامیده می شود. 

تاثیر سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری 96 

برای آشنایی با نحوه تاثیر سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری 96 باید بگوییم که آن دسته از داوطلبانی که شامل استفاده از سهمیه 25 درصدی و 5 درصدی می باشند ، باید 70 نمره از ، نمره نفر آخر قبولی را کسب نمایند. همچنین از آن جهت که داوطلبانی که از سهمیه ایثارگران 25 درصدی استفاده می نمایند ، حدود 5 درصد از تمامی شرکت کنندگان کنکور سراسری هستند امسال شاهد آن خواهیم بود که مازاد ظرفیت  به همسر و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگانی که سابقه حضور در جبهه به مدت شش ماه را دارند تعلق خواهد گرفت .

همچنین بهتر است بدایند که حدود 30 درصد از معافیت ها شهریه و تخفیف های آن در دانشگاه های پیام نور ، آزاد ، شبانه و سایر دانشگاه ها که زیر نظر وزارت علوم می باشد به داوطلبانی تعلق خواهد گرفت که از سهمیه 5 درصدی ایثارگران استفاده می نمایند. 

نکته ی مهمی که لازم است بدانید ، داوطلبانی که از سهمیه 5 درصدی استفاده می نمایند قطعا نسبت به داوطلبانی که دارای سهمیه مناطق هستند در رتبه یکسان شانس قبولی بیشتری خواهند داشت اما از آن جهت که ظرفیتی که برای آن دسته از داوطلبانی که شامل استفاده از سهمیه 5 درصدی هستند حدود یک پنجم داوطلبانی است که از سهمیه 25 درصد استفاده می نمایند بایستی آن ها رتبه بهتری را کسب نمایند تا در همان رشته محل شانس قبولی داشته باشند.

 نحوه دریافت سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری 96

در رابطه با نحوه دریافت سهمیه ایثارگران باید بدانید که ، طبق دفترچه ثبت نام در آزمون سراسری 96 آن دسته از جانبازانی که با هر درصد از جانبازی ، فرزند و همسران جانبازان 25 درصد و بالاتر و فرزندان و همسران شهدا ، برای استفاده از سهمیه ایثارگران به سایت اینترنتی ایثار مراجعه نکنند وتنها بند مربوط به تقاضانامه ثبت نامی را تکمیل نمایند و چنانچه در آزمون تایید شوند به واسطه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سهمیه ایثارگران گزینش می شوند. همچنین می توانید برای آشنایی بیشتر با میزان تاثیر سهمیه ها در کنکور سراسری و آزاد روی لینک کلیک کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

برای کسب هرگونه اطلاعات درباره میزان میزان تاثیر سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری 96 با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647



منبع: میزان تاثیر سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری 96

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۵/۰۸
  • ۱۸۱ نمایش
  • محمد عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی