مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی سبزتدریس - انتخاب رشته،مشاوره تحصیلی،کنکور،ارشد

مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی سبزتدریس - انتخاب رشته،مشاوره تحصیلی،کنکور،ارشد

مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد دکتری علمی کاربردی پیام نور انتخاب رشته نظام وظیفه معافیت امریه تیزهوشان منابع

پیوندها

بازار کار رشته روانشناسی

دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۷ ق.ظ

بررسی شرایط و آینده شغلی رشته روانشناسی

بازار کار رشته روانشناسی

بازار کار رشته روانشناسی

برای کسب هرگونه اطلاعات درباره کارنامه و رتبه قبولی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه پردیس خودگردان 95 – 96 با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647

رشته ی روانشناسی یک رشته ی نوظهور و کاملا جذاب است که در دنیای امروز انسان ها را به سمت زندگی با کیفیت فرا می خواند. امروزه با وجود چالش ها و مشکلات بسیاری که در جوامع و در خانواده ها وجود دارد می بایست علمی باشد که برای کم کردن استرس ها و فشارهای روحی به انسان ها یاری برساند. ما در این مقاله قصد داریم در باره ی علم محبوب روانشناسی که جای خود را در میان رشته های علوم انسانی باز کرده است ، صحبت کرده و شما را به نگاهی دیگر در رابطه با این رشته برسانیم.

تا قبل از قرن بیستم علم روانشناسی را تنها مطالعه روح و روان و رویدادهای ذهنی می دانستند و روانشناسی جزئی از فلسفه نامیده می شد اما پس از تغییراتی که در قرن بیستم رخ داد و همچنین با پیشرفت علم در زمینه زیست شناسی و فیزیک ، روانشناسی نیز علاوه بر بررسی فرآیندها و رویدادهای ذهنی انسان ، مطالعه و مشاهده رفتار موجودات زنده را اصول کار خود قرار داد. رشته ی روانشناسی در حال تکامل بوده و روز به روز پیشرفت های قابل توجهی را از خود نشان می دهد. اما در کشور ما هنوز هم با وجود گسترش این رشته در دانشگاه ها و افزایش متقاضیان برای تحصیل در این رشته ، دیدی صحیحی نسبت به روانشناسی و روانشناسان وجود نداشته و بارها مشاهده شده که روانشناسی را مورد تمسخر قرار می دهند. ما در این مقاله می خواهیم شما را با رشته ی روانشناسی آشتی داده و معرفی جامعی از این رشته به شما ارائه دهیم برای رسیدن به این مضمون تا پایان این مقاله ما را همراهی نمایید. همچنین می توانید برای مشاهده و کسب اطلاعات بیشتر درباره رتبه قبولی رشته های دانشگاه آزاد ، نمونه کارنامه قبولی کنکور سراسری 96 رشته انسانی ، انتخاب رشته کنکور انسانی 96 روی لینک کلیک نمایید.

روانشناسی یک رشته ی محبوب 

روانشناسی علمی کاربردی  است که به مطالعه رفتار و فرآیندهای ذهنی انسان براساس یافته های علمی می پردازد ، در این جا منظورمان از رفتار فعالیت هایی است که قابل اندازه گیری و قابل مشاهده باشد مانند نحوه صحبت کردن ، نحوه دست دادن و … همچنین منظور از فرآیندهای ذهنی اعمالی است که به صورت مستقیم دیده نمی شود و ما از روی رفتارها آن را متوجه می شویم مانند تفکر ، هیجان ، ترس و …

همچنین علم روانشناسی به نحوه درک انسان ها از محیط و چگونگی رفتار در انواع محیط ها می پردازد و به طور کلی روانشناسی می خواهد به بررسی وضعیت انسان ها بپردازد و زندگی را برای آن ها خوشایند نماید. در علم روانشناسی به انسان ها آموخته می شود که با نگاهی عمیق تر به زندگی با خود درونی شان اشتی و صلح نماید.

روانشناسی از آن دست رشته هایی است که با علوم دیگر پیوندی عمیق برقرار نموده است علومی مانند زیست شناسی ، انسان شناسی ، فلسفه ، جامعه شناسی و … به همین خاطر شاخه های متنوعی در این رشته هم اکنون در دانشگاه های معتبر در حال تدریس است و روز به روز نیز به گرایش های این رشته افزوده می گردد.

اگر شما علاقه مند به رشته ی روانشناسی هستید می بایست دارای روحیه ی قوی به همراه صبر و حوصله ی فراوان باشید ، در ضمن رشته ی روانشناسی بسیار فرار و پیچیده است و دانشجویان می بایست در طی تحصیل کتاب های مختلف با موضوعات مختلف و تحقیقات فراوانی را مطالعه کرده و اطلاعات خود را افزایش دهند همچنین شناخت کلی از تمامی شهرهای ایران می تواند در روابط عمومی شما نیز در برخورد با بیماران کمک فراوانی نماید.

 برخی گرایش های رشته ی روانشناسی را به طور اجمالی برایتان بیان می کنیم. 

  • روانشناسی بالینی : روانشناسی بالینی شاخه ای از روانشناسی است که بیشتر به ارزیابی و تشخیص، مداخله و درمان، مشاوره، آموزش و نظارت بر کار رواندرمانگر‌ها، پژوهش و مدیریت و … می پردازد.
  • روانشناسی کودکان استثنایی: شاخه ای از علم روانشناسی است که به بررسی مسائل مربوط به کودکان مانند تیزهوشان ، انواع عقب ماندگی ها ، کودکان نابینا ، کم بینا ، ناشنوا ، کودکان دارای ناتوانی های تکلمی، و کودکان دارای ناتوانی های حرکتی و ذهنی و … می پردازد.
  • زیست روانشناسی: شاخه ای از علم روانشناسی است که به مسائلی اعم از چگونگی تاثیر مغز و انتقال دهنده های عصبی بر روی رفتارها ، افکار و احساسات می پردازد.
  • روانشناسی رشد: شاخه ای از علم روانشناسی است که بیشتر به مسائل مربوط به کودکان و نوجوان می پردازد اما به طور کلی هدف این رشته بررسی تغییرات و تمامی مراحل زندگی از کودکی تا مرگ می باشد.
  • روانشناسی مدرسه: شاخه ای از علم روانشناسی است که در آموزش و پرورش و مدارس به بررسی سیستم آموزشی می پردازند و در زمینه های مختلفی مانند هیجانی ، احساسی ، تحصیلی و … به دانش آموزان و والدین آن ها کمک می نمایند.
  • روانشناسی صنعتی و سازمانی : شاخه ای از روانشناسی است که به بررسی و مطالعه رابطه ی بین انسان ها و دنیای کار می پردازد و وظیفه دارد به مسائل و مشکلات مربوط در محیط کار پرداخته و آن ها را برای کارکنان حل نماید.
  • روانشناسی سلامت : این گرایش در علم روانشناسی وظیفه دارد که به ترویج رفتار و نگرش سالم و کمک به بیماران و خانواده های آنها برای غلبه بر بیماری ها بپردازد.
  • روانشناسی ورزش : شاخه ای از علم روانشناسی است که به منظور بهبود انگیزه و عملکرد در زمینه مربی گری، آموزش و رقابت و  ترویج مشارکت ورزشی به صورت عمومی به مشاوره و آموزش بپردازد.

تحصیل در رشته روانشناسی 

در کشور ما روانشناسی در مقطع کارشناسی در سه گرایش روانشناسی بالینی ، روانشناسی عمومی و روانسنجی ارائه می گردد. که تعداد کل واحدهای درسی آن 144 واحد بوده که  23 واحد آن مربوط به دروس عمومی ، 71 واحد  آن مربوط به دروس پایه و اصلی ، 40 واحد مربوط به دروس اختصاصی ، 10 واحد هم مربوط به دروس انتخابی می باشد. همچنین گرایش های مقطع کارشناسی ارشد شامل روانشناسی عمومی ، روانشناسی بالینی ، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان ، سنجش و اندازه گیری یا روانسنجی ، روانشناسی صنعتی و سازمانی ، روانشناسی شخصیت می باشد.

در جدول زیر لیستی از دروس رشته ی روانشناسی را در مقطع کارشناسی برای آشنایی بیشتر شما ارائه می نماییم .

دروس عمومی

دروس پایه و اصلی 

دروس اختصاصی

دروس اختیاری

 آشنایی با منابع اسلامی – ادبیات فارسی – زبان عمومی – تربیت بدنی 1 و 2 – مبانی نظری اسلام – اخلاق اسلامی – انقلاب اسلامی – تاریخ وتمدن اسلامی  متون روان شناسی به زبان های خارجی 1 – روان شناسی تجربی – انگیزش و هیجان – روان سنجی – آسیب شناسی روانی 1 – روان شناسی مرضی کودک- – تاریخچه و مکاتب روان شناسی – فیزیولوژی عمومی – روان شناسی احساس و ادراک – روان شناسی فیزیولوژیک – علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی – کلیات فلسفه –  روش تحقیق در روان شناسی – روان شناسی یادگیری – روان شناسی تربیتی – روان شناسی اجتماعی – شخصیت  – بهداشت روانی – روان شناسی عمومی 1 و 2 – آمار استنباطی – روان شناسی رشد 1 و 2 – آمار توصیفی – مبانی جامعه شناسی  ارزشیابی شخصیت – روان شناسی هوش و سنجش آن – روان شناسی پویایی گروه – روان شناسی کودکان استثنایی – اختلالات یادگیری –  روان شناسی جنایی – پژوهش های علمی ( انفرادی ) در روان شناسی عمومی – روان شناسی مشاوره و راهنمایی – آسیب شناسی روانی 2 – طرح های پژوهشی آزمایشگاهی – مقدمات نوروپسیکولوژی – تفکر و زبان – متون روان شناسی عمومی 2- سمینار در مسائل روان شناسی عمومی  سبب شناسی اجتماعی – روان شناسی کودکان تیزهوش و آموزش های آن (فقط برای شاخه عمومی و گرایش بالینی – – مدد کاری اجتماعی – روان شناسی تفاوت های فردی – روان شناسی اجتماعی ، تجربی – روان شناسی و آموزش کودکان معلول –  مقدمات ریاضی – روان شناسی صنعتی و سازمانی – اعتیاد (سبب شناسی و درمان آن ) – نگرش ها و تغییر آن –  کاربرد کامپیوتر در تجزیه و تحلیل آماری – روان شناسی اجتماعی ،کاربردی -فلسفه اسلامی -بازپروری معلولین – روان شناسی مدیریت – انسان شناسی در اسلام

بازار کار و آینده ی شغلی رشته ی روانشناسی 

روانشناسی امروزه علمی است که با تمامی جنبه های زندگی انسان ها مرتبط است و ما شاهد آن هستیم که روانشناسان و علم روانشناسی در دنیای امروز به زندگی همه ی انسانها وارد شده و کمک های بسیاری را ارائه می دهد. رشته ی روانشناسی بازار کار مناسبی دارد اما این رشته از آن دست رشته هایی است که برای کسب درآمد و یافتن شغل مناسب بایستی مهارت ها و توانایی ها و همچنین اطلاعات خودتان را در علم روانشناسی بالا برده تا بتوانید شغل مناسبی را بیابید.

افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد در گرایش های بالینی، عمومی و بالینی کودک و نوجوان هستند می توانند در مراکز دولتی مانند بهزیستی- شهرداری- نیروی انتظامی- سازمان زندان‌ها- کانون اصلاح و تربیت و … مشغول به کار شوند همچنین می توانند در آموزش و پرورش به عنوان معلم و یا دبیر و یا مشاور تحصیلی استخدام شوند ، امکان ایجاد سرای سالمند ، مهد کودک و کلینیک های مشاوره و در صورت کسب مجوز از بهزیستی نیز وجود دارد.

فارغ التحصیلان گرایش های روانشناسی می توانند در دانشگاه ها به عنوان مدرس نیز استخدام شوند و یا در کارهای پژوهشی و مطالعاتی شرکت نمایند.

برای کسب هرگونه اطلاعات درباره کارنامه و رتبه قبولی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه پردیس خودگردان 95 – 96 با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647

 

منبع: بازار کار رشته روانشناسی

مشاوره تحصیلی - سبزتدریس - تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 96  - تاثیر معدل در کنکور 96 - انصراف از تحصیل - انصراف از دانشگاهتعهد خدمت - مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد بهترین آزمون آزمایشی - مقایسه آزمون های آزمایشی  - برنامه ریزی تیزهوشان - پیراپزشکی بدون کنکور - پزشکی بدون کنکور - بهترین کتاب های کمک درسی کنکور - کارنامه سبز چیست - اعتراض به نتایج کنکور آزاد - رتبه قبولی رشته های دانشگاه آزاد - رتبه قبولی دانشگاه آزاد - رتبه قبولی پرستاری - تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد - امریه سربازی - نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 95 - شهریه دانشگاه پردیس - مشاوره کنکور 96 - انتقالی در دانشگاه آزاد - تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 95 - تحصیل پزشکی در خارج از کشور - رتبه قبولی مامایی 95 - رتبه قبولی پزشکی 95 - شرایط تحصیل در دانشگاه های پردیس - امریه آموزش و پرورش - امریه شرکت نفت 95 - شیمی دارویی به داروسازی - سهمیه بومی گزینی - ثبت نام کنکور آزاد 96 - ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری 96 - اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 95 - رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 95 - دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 95 - تاثیر سهمیه بسیج در کنکور سراسری و آزاد - مدارس برتر تهران - امریه خاتم الانبیا - منابع کنکور انسانی - مشاوره تحصیلی تلفنی - تدریس خصوصی عربی - تدریس خصوصی در اسلامشهر - مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد - ثبت نام آزمون تیزهوشان 96 – 97 - انتخاب رشته کنکور سراسری 96 - انتخاب رشته کنکور 96 - شهریه دانشگاه آزاد - سوالات مصاحبه حضوری گزینش آموزش و پرورش - برنامه ریزی کنکور - تفاوت بدون کنکور و با کنکور دانشگاه آزاد - کارشناسی ارشد بدون آزمون-تحصیل همزمان با خدمت سربازی - کارنامه آخرین فرد قبولی ، رتبه قبولی در 3 رشته پزشکی ، دندان پزشکی و داروسازی - کارنامه آخرین رتبه قبولی رشته داروسازی دانشگاه آزاد و سراسری 95 – 96 - کارنامه آخرین رتبه قبولی پزشکی سراسری سال 95 – 96 - اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 96-97 - شرایط تحصیل مجدد پزشکی - پیرا پزشکی بدون کنکور 96 - مشاوره تلفنی کنکور - مشاوره تحصیلی آنلاین - بهترین دی وی دی های کنکور - کنکور هنر 96 -شرایط ثبت نام کنکور سراسری 96 - مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری - مشاوره تحصیلی حرفه ای - مشاوره تحصیلی دکتری - انتخاب رشته کنکور آزاد 96 - ثبت نام آزمون نمونه دولتی 96 – 97 - مصاحبه دکتری سراسری 96  - مشاوره انتخاب رشته کنکور 96 - کنکور انسانی 96کنکور ریاضی 96 - کنکور تجربی 96 - میزان تاثیر سهمیه ها در کنکور سراسری و آزاد - اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی 96 – 97 - حذفیات کنکور 96 - تفاوت دوره های تمام وقت و پاره وقت دانشگاه آزاد - برنامه ریزی کنکور 97 - شرایط تحصیل در مالزی - جمع بندی کنکور 96 - شرایط تحصیل در اتریش - شرایط تحصیل در نروژ - شرایط تحصیل در فرانسه - شرایط تحصیل در انگلستان - راهنمای ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی - نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی ----  شرایط تحصیل در ایتالیا - شرایط تحصیل در سوئیس - شرایط تحصیل در سوئد - شرایط تحصیل در آمریکا - شرایط تحصیل در کانادا - شرایط تحصیل در ژاپن - ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 96 – 97 - مشاوره تحصیلی رایگان - کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 96 - انتخاب رشته دکتری سراسری 96 -- انتخاب رشته دکتری آزاد 96کانال تلگرام مشاوره تحصیلی - تاریخ برگزاری کنکور سراسری 96 - شرایط تحصیل در روسیه - شرایط تحصیل در هلند - شرایط تحصیل در برزیل - بهترین منابع کنکور 97 - انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد 96 - مشاوره انتخاب رشته دکتری - اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی استان تهران 96 – 97 - برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 97 - شرایط تحصیل در اسپانیا - برنامه ریزی کنکور تجربی 97 - شرایط تحصیل در قبرس - حداقل درصد و کارنامه آخرین رتبه قبولی رشته داروسازی دانشگاه دولتی 95 – 96 - پرستاری بدون کنکور - حداقل درصد و کارنامه آخرین رتبه قبولی رشته فیزیوتراپی دانشگاه دولتی 95 – 96 - حداقل درصد و کارنامه آخرین رتبه قبولی رشته شنوایی شناسی دانشگاه دولتی 95 – 96 - حداقل درصد و کارنامه آخرین رتبه قبولی رشته کار درمانی دانشگاه دولتی 95 – 96 - حداقل درصد و کارنامه آخرین رتبه قبولی رشته علوم تغذیه دانشگاه دولتی 95 – 96 - حداقل درصد و کارنامه آخرین رتبه قبولی رشته بهداشت حرفه ای دانشگاه دولتی 95 – 96 - حداقل درصد و کارنامه آخرین رتبه قبولی رشته مهندسی عمران دانشگاه دولتی 95 – 96 - حداقل درصد و کارنامه آخرین رتبه قبولی رشته حقوق دانشگاه دولتی 95 – 96 - حداقل درصد و کارنامه آخرین رتبه قبولی رشته مهندسی معماری دانشگاه دولتی 95 – 96 - منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته مهندسی نقشه برداری دانشگاه سراسری و آزاد 96 - شرایط تحصیل در اوکراین - پزشکی بدون کنکور - حداقل درصد و کارنامه آخرین رتبه قبولی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه دولتی 95 – 96 - شرایط تحصیل در بلژیک -  شرایط تحصیل در دانمارک - شرایط تحصیل در لهستان - دندانپزشکی بدون کنکور - برنامه ریزی کنکور انسانی 97 - برنامه ریزی کنکور ریاضی 97 - انتخاب رشته کنکور 96 - اعلام نتایج آزمون دکتری 96 – 97 - انتخاب رشته ارشد 96 - امریه سربازی 96 - انتخاب رشته کنکور تجربی 96 - انتخاب رشته کنکور سراسری 96  - حداقل درصد و کارنامه آخرین رتبه قبولی رشته بینایی سنجی دانشگاه دولتی 95 – 96 - حداقل درصد و کارنامه آخرین رتبه قبولی رشته اتاق عمل دانشگاه دولتی 95 – 96 - ثبت نام دانشگاه آزاد 96 - ثبت نام دانشگاه آزاد - شهریه دانشگاه پیام نور 96 - ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد - ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد - لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد 96لیست رشته های بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد - لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد - ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی - لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 96 - ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی -شهریه دانشگاه علمی کاربردی 96 – 97 - ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه علمی کاربردی -ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 96 - منابع کنکور هنر 96 - ثبت نام دانشگاه پیام نور 96 - ثبت نام دانشگاه پیام نور - ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور - لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور - لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی - لیست رشته های بدون کنکور کاردانی دانشگاه علمی کاربردی -- انتخاب رشته کنکور انسانی 96 - نرم افزار انتخاب رشته کنکور 96 - امریه سپاه 96 - نرم افزار انتخاب رشته مجازی -- انتخاب رشته کنکور ریاضی 96 - منابع کنکور ریاضی 97 - اعلام نتایج کنکور ارشد 96 - امریه شهرداری 96 - امریه وزارت دفاع 96 - انتخاب رشته دانشگاه آزاد 96 - اعلام نتایج کنکور ارشد 96 - منابع کنکور انسانی 97 - ترمیم معدل برای کنکور 96 - کارت آزمون نمونه دولتی 96 - شرایط استخدام سرباز معلم 96 - تحصیل پزشکی در اتریش - تحصیل پزشکی در آلمان - انتخاب رشته کنکور 96 در استان تهران - اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی 96 – 97 - اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان 96 – 97 - شرایط پذیرش دانشگاه تربیت معلم 96 – 97 - ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 96 - شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون - ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 96 - ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 96 - شرایط معافیت پزشکی سربازی 96 - میزان شهریه دانشگاه علمی کاربردی - لیست ارگان های امریه سربازی 96 - انتخاب رشته نهم به دهم - ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 96 - مشاوره امریه سربازی - مشاوره نظام وظیفه - میزان شهریه دانشگاه شبانه 96 - میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی 96 - شهریه دانشگاه پیام نور 96 کارشناسی ارشد و دکتری - میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی - میزان شهریه دانشگاه شبانه - کارنامه و رتبه قبولی دندانپزشکی دانشگاه آزاد 95 – 96 - کارنامه و رتبه قبولی رشته حسابداری دانشگاه آزاد 95 – 96 - کارنامه و رتبه قبولی رشته روانشناسی دانشگاه آزاد 95 – 96 - کارنامه و رتبه قبولی رشته مدیریت دانشگاه ازاد 95 – 96 - کارنامه و رتبه قبولی رشته اتاق عمل دانشگاه آزاد 95 – 96 - کارنامه و رتبه قبولی هوشبری دانشگاه آزاد 96 – 95 -  کارنامه و رتبه قبولی مامایی دانشگاه آزاد 95 – 96 - ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 96 - کارنامه و رتبه قبولی داروسازی دانشگاه آزاد 95 – 96 - کارنامه و رتبه قبولی پرستاری دانشگاه آزاد 95 – 96 - کارنامه و رتبه قبولی دانشگاه تربیت معلم 95 – 96 - مشاوره کنکور 97 - نتایج مصاحبه دکتری سراسری 96 - نتایج مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 96 - ثبت نام مدارس شاهد 96 – 97 - میزان تاثیر معدل در کنکور 97 - ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 97 - ثبت نام کنکور سراسری 97 - ثبت نام آزمون تیزهوشان 97 – 98 - ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 97 – 98 -

 

 


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۵/۱۶
  • ۲۴۱ نمایش
  • محمد عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی