مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی سبزتدریس - انتخاب رشته،مشاوره تحصیلی،کنکور،ارشد

مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی سبزتدریس - انتخاب رشته،مشاوره تحصیلی،کنکور،ارشد

مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد دکتری علمی کاربردی پیام نور انتخاب رشته نظام وظیفه معافیت امریه تیزهوشان منابع

پیوندها

بازار کار رشته دندانپزشکی

سه شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۳۱ ب.ظ

بررسی شرایط و بازار کار رشته دندانپزشکی

بازار کار رشته دندانپزشکی

بازار کار رشته دندانپزشکی

برای کسب هرگونه اطلاعات درباره بازار کار رشته دندانپزشکی با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647

رشته ی دندانپزشکی یکی از رشته های بسیار محبوب در کشور ماست و ما شاهد آن هستیم که هر ساله کنکوری های تجربی در هنگام انتخاب رشته دچار تردید می گردند ، پزشکی ؟ دندانپزشکی ؟ داروسازی ؟ و … این سه رشته از پر طرفدارترین های تجربی است ، اما ما در این مقاله قصد داریم به معرفی رشته دندانپزشکی و بازار کار آن بپردازیم . رشته دندانپزشکی تشکیل شده از مزایا و معایب و ما نمی توانیم به آسانی به شما بگوییم که اگر به دندانپزشکی علاقه دارید پس با تلاش بسیار به سمت قبولی و انتخاب این رشته پیش بروید. به شما توصیه می کنیم که قبل از انتخاب رشته نزد دندانپزشکانی بروید که هم در حوزه بیمارستانی ، دانشگاهی و هم در مطب های شخصی فعالیت دارند ، و از آن ها بخواهید که روند تحصیلی و شغلی خود را برایتان توضیح داده و شما را راهنمایی نمایند. انتخاب رشته تنها بستگی به میزان علاقه ندارد و نگاهی عمیقی به آینده ی خود در این رشته نیز لازم و ضروری است . در این مقاله ما سعی نمودیم هر آن چه که برای آشنایی شما با این رشته مورد نیاز است را ذکر نماییم پس تا پایان مقاله همراه ما باشید. همچنین می توانید برای مشاهده و آشنایی بیشتر با کارنامه و رتبه قبولی دندانپزشکی دانشگاه آزاد 95 – 96 ،  کارنامه آخرین فرد قبولی ، رتبه قبولی در 3 رشته پزشکی ، دندان پزشکی و داروسازی  ، دندانپزشکی بدون کنکور روی لینک کلیک کرده و یا می توانید با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید.

معرفی رشته دندانپزشکی 

هدف از ارائه ی رشته ی دندانپزشکی آموزش دانشجویان برای آشنایی با بیماری های دهان و دندان می باشد تا بتوانند به  پیشگیری و درمان این بیماری ها بپردازند. شغل دندانپزشکی شغلی امروزی و مدرن نیست و در کشور ما از سال 1307 اولین مدرسه دندانسازی در دارلفنون افتتاح شده است. به هر حال در گروه آزمایشی تجربی دندانپزشکی نیز مانند پزشکی طرفداران پروپاقرص خودش را دارد که عرصه ی رقابت را برای داوطلبان تنگ کرده است. در گذشته دندانسازی را با دندانپزشکی برابر و یکی می دانستند در حالی که اینگونه نیست و کارها و مهارت هایی که یک پزشک دندان بر روی دندان ها انجام می دهد از روی آگاهی و علم در زمینه ی دهان و دندان است در حالی که دندانساز تنها به مهارتهای عملی در دندان مسلط است امروزه دندانسازی بخش کوچکی از دندانپزشکی را شامل می گردد.

تحصیل در رشته دندانپزشکی

برای شما علاقه مندان قبل از انتخاب رشته باید بسیار مهم باشد که اطلاعاتی را در زمینه واحدهای درسی رشته مورد نظر ، مدت زمان تحصیلی و اسامی و آشنایی کوچکی با دروس تحصیلی داشته باشید. رشته ی دندانپزشکی در 203 واحد به مدت 6 سال در دانشگاه ارائه می گردد که  این 6 سال به دوره های 2 و 4 ساله تقسیم می شود. دانشجویان رشته ی دندانپزشکی دو سال اول تحصیل خود را به یادگیری مباحث نظری و علوم پایه می گذرانند و 4 سال بعدی تحصیل خود را در بخش های کلینیک دانشکده و بیمارستان هایی که وابسته به دانشکده هستند رفته و به صورت عملی درمان و بیماری های دهان را فرا می گیرند. درس های رشته ی دندانپزشکی به دو بخش تقسیم می گردد.

  • دروس پایه : 43 واحد مانند : بافت شناسی ، بیوشیمی، آسیب شناسی و … اکثریت درس های پایه با رشته پزشکی یکی می باشد.
  • دروس اختصاصی : 160 واحد ، مانند : جراحی دهان و فک و صورت ، دندان‌پزشکی کودکان، رادیولوژی دهان،گوش و حلق و بینی، دندان‌پزشکی مجتمعی ،بهداشت دهان ، ارتودنسی، اندودنتیکس، بیماریهای دهان و تشخیص ، بیولوژی دهان، پریودنتولوژی، دندان‌پزشکی ترمیمی و …
در کشور ما امکان تحصیل دندانپزشکی تا مقطع فوق دکتری وجود دارد و علاقه مندان می توانند در گرایش های [ دندانپزشکی ترمیمی- پروتز های دندانی – بیماری های دهان – اندودنتیکس ] مدرک تخصص خود را دریافت نمایند. 

 

آیا دندانپزشکی انتخاب شماست ؟!

شما دندانپزشکی را انتخاب کنید اگر توانایی خوبی در برقراری ارتباط با بیماران دارید ، می خواهید در دوران تحصیلی مشکلات فراوانی را پشت سر نگذارید ، به دنبال دریافت مدرک دکتری در ساده ترین شکل هستید ، از بیماری های اسکلتی ، عضلانی و ارتروزی نمی ترسید و اطلاعات لازم را دارید ، اگر به دنبال کار در شیفت صبح هستید و تمایلی به کار در شب ندارید ، دندانپزشکی را انتخاب کنید اگر علاقه به کسب درآمد عالی دارید ، اگر علاقه به انجام کار با رعایت ایمنی بالا دارید زیرا که دندانپزشکان در معرض بیماری های عفونی قرار می گیرند ، اگر دندانپزشکی انتخاب شماست بایستی بدانید با وجود درآمد بالایی که دارد اما همیشه وضع کسب درآمد ثابت نیست و شاید مدتی نتوانید درآمد دلخواه خود را به خصوص در شهرهای بزرگ کسب نمایید.

بازار کار رشته ی دندانپزشکی 

برای علاقه مندان و دانشجویان رشته دندانپزشکی آینده شغلی آن بسیار نگران کننده می باشد زیرا که با افزایش دندانپزشکان و محدود شدن بازار کار این رشته ، انتظار آن را داریم که تعداد فارغ التحصیلانی که شغل دلخواه و مناسبی ندارند افزایش یابد. هر ساله در کشور ما حدود 1000 دانشجو در دانشکده های دندانپزشکی پذیرش می شود و طبق پیش بینی که انجام شده در سال 2030 به دلیل پیشرفت و رشد بهداشت دهان و دندان مردم جهان این شغل هم در کشور ما و هم در سایر کشور ها محدود تر خواهد شد.

امروزه فرصت های شغلی در شهرهای بزرگ کاهش یافته است اما فارغ التحصیلان این رشته می توانند در شهرهای کوچک از فرصت های شغلی خوبی بهره مند گردند. دندانپزشکان می توانند در  بیمارستان، کلینیک ها، درمانگاه ها و سایر مراکز درمانی مشغول به فعالیت شوند و ما شاهد آن هستیم که اکثریت دندانپزشکان دارای مطب های شخصی می باشند. همچنین گرایش فارغ التحصیلان دندانپزشکی به انجام کارهای پژوهشی و دانشگاهی و آموزش و تدریس نیز افزایش یافته است و علاقه مندان می توانند در حوزه های آموزشی نیز از فرصت های شغلی مناسبی بهره مند گردند. توصیه ی مشاوران ما به فارغ التحصیلان دندانپزشکی این است که اگر در ایران نتوانستند از شغل مناسبی داشته باشند می توانند با تحقیقاتی که در زمینه ی کشورهایی که نیازمند به دندانپزشک هستند و موقعیت شغلی رو به رشد آن ها  ، به کشور های دیگر رفته و مشغول به فعالیت شوند.

در]مد دندانپزشکان در کشور بستگی به حوزه ی کاری و بخشی که در آن مشغول فعالیت هستند دارد، دندانپزشکانی که در بیمارستان های دولتی مشغول به کارند طبق قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق دریافت می نمایند اما آن دسته از دندانپزشکان که در بیمارستان های خصوصی در حال فعالیت هستند درآمد بیشتری را تجربه می کنند. همچنین دارندگان مطب های شخصی نیز بنا به توانایی و مهارت های خود می توانند مشتری بیشتری جذب نموده و در نتیجه درآمد بیشتری داشته باشند.

برای کسب هرگونه اطلاعات درباره بازار کار رشته دندانپزشکی با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید. شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647

 

 

منبع: بازار کار رشته دندانپزشکی

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۵/۱۰
  • ۲۳۸ نمایش
  • محمد عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی